FSM Network Sdn. Bhd.
  • Home
  • Postpaid
    • AMAZING PLAN
      • AMAZING 38
      • AMAZING 58
      • AMAZING 50U
      • AMAZING 68U
    • RED PLAN
    • DATA 28
    • SMART68x
    • FLEXI
    • addOns
      • redCall
      • redSMS
      • redVideo
      • redMusic
      • redSocial
    • KITA JAGA KITA PROGRAM
  • Prepaid
    • redONE
  • Smartphones
    • Free Nokia Phone
    • Free Samsung Phone
    • DESK PHONE
  • Services
    • Poslaju & Bayar Bil Utiliti
    • redCARD
    • Business Partners
      • BE OUR PARTNER
        • VIRTUAL PRENEUR SALES ADVISOR (RPSA)
        • Telcopreneur Sales Advisor
  • About Us
    • PROMOTIONAL TRUCK
    • LOCATE AN AGENT
    • ABOUT FSM
    • CONTACT US
  • Bahasa Malaysia
    • Pascabayar
      • Pelan Amazing
        • AMAZING 38C
        • AMAZING 58
      • DATA28
      • PELAN RED8
      • SMART68x
      • FLEXI
      • KITA JAGA KITA
      • addOns
        • redCall
        • redSMS
        • redVideo
        • redMusic
        • redSocial
        • RAKAN NIAGA
          • Program redone Preneur
  • Home
  • Postpaid
    • AMAZING PLAN
      • AMAZING 38
      • AMAZING 58
      • AMAZING 50U
      • AMAZING 68U
    • RED PLAN
    • DATA 28
    • SMART68x
    • FLEXI
    • addOns
      • redCall
      • redSMS
      • redVideo
      • redMusic
      • redSocial
    • KITA JAGA KITA PROGRAM
  • Prepaid
    • redONE
  • Smartphones
    • Free Nokia Phone
    • Free Samsung Phone
    • DESK PHONE
  • Services
    • Poslaju & Bayar Bil Utiliti
    • redCARD
    • Business Partners
      • BE OUR PARTNER
        • VIRTUAL PRENEUR SALES ADVISOR (RPSA)
        • Telcopreneur Sales Advisor
  • About Us
    • PROMOTIONAL TRUCK
    • LOCATE AN AGENT
    • ABOUT FSM
    • CONTACT US
  • Bahasa Malaysia
    • Pascabayar
      • Pelan Amazing
        • AMAZING 38C
        • AMAZING 58
      • DATA28
      • PELAN RED8
      • SMART68x
      • FLEXI
      • KITA JAGA KITA
      • addOns
        • redCall
        • redSMS
        • redVideo
        • redMusic
        • redSocial
        • RAKAN NIAGA
          • Program redone Preneur
Search

redsocial

Layari, berbual dan kekal online 24/7 dengan
eksklusif 10GB data 4G LTE hanya untuk RM10!

Picture
  • Soalan-soalan Lazim
  • Terma Dan Syarat
<
>
  1. Apakah itu Perkhidmatan Tambahan (VAS) redSOCIAL Ulangan Bulanan yang baharu?
    redSOCIAL ialah VAS terbaharu yang diperbaharui setiap bulan, menawarkan akses 10GB data 4G LTE untuk strim di Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat dengan hanya RM10 untuk setiap langganan.
  2. Adakah redSOCIAL Ulangan Bulanan ialah VAS kekal yang ditawarkan oleh redONE?
    Ya. Ia boleh mula dilanggan pada 1 Oktober 2019.
  3. Bagaimana boleh saya langgan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan yang terbaharu?
    Untuk pelanggan baharu, anda boleh melanggan redSOCIAL Ulangan Bulanan apabila anda mendaftar sebagai pelanggan baharu talian redONE atau bawa masuk nombor anda ke redONE di mana-mana Cawangan redONE dan Kedai Rakan Niaga berdekatan anda. Untuk pelanggan sedia ada, anda boleh melanggan melalui empat (4) cara berikut;
    a. Hantar On redSOCIAL ke 23388
    b. Dail *123#
    c. 1APP atau
    d. Hubungi Khidmat Pelanggan
  4. Saya telah menghantar ON redSOCIAL ke 23388. Bagaimana boleh saya tahu langganan saya telah diaktifkan?
    Anda akan menerima SMS pengesahan untuk memberitahu bahawa langganan anda telah berjaya dalam masa sepuluh (10) minit.
  5. Siapakah yang boleh melanggan redSOCIAL Ulangan Bulanan?
    redSOCIAL Ulangan Bulanan boleh dilanggan oleh semua pelanggan redONE kecuali pelanggan pelan M2M, FMS, MyFon, SME & Deskphone.
  6. Adakah sebarang caj akan dikenakan untuk SMS yang dihantar ke 23388?
    Ya. Caj standard RM0.15 per SMS akan dikenakan ke atas bil anda.
  7. Saya telah membeli 1-time add-on pada 21 September 2019. Bagaimana boleh saya melanggan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan?
    Jika anda melanggan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan ketika redSOCIAL 1-time Add-on masih aktif, sebarang baki kuota data daripada redSOCIAL 1-time Add-on akan DIBATALKAN. Anda dinasihatkan untuk melanggan hanya apabila kuota data redSOCIAL 1-time Add-on anda telah tamat tempoh.
  8. Bagaimana boleh saya menamatkan langganan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan?
    Anda boleh menghubungi Khidmat Pelanggan kami untuk menamatkan langganan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan.
  9. Saya telah menamatkan langganan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan. Bolehkah saya melanggan semula VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan?
    Ya, anda boleh langgan semula melalui USSD *123# atau dengan menghantar <ON redSOCIAL> ke 23388 atau melalui 1App atau dengan menghubungi Khidmat Pelanggan. RM10 (tidak termasuk cukai perkhidmatan) akan dicaj dalam bil anda untuk setiap langganan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan yang berjaya.
  10. Adakah yuran pendaftaran diperlukan jika saya ingin melanggan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan?
    Tidak, tiada sebarang yuran pendaftaran diperlukan.
  11. Adakah saya akan terikat dengan kontrak jika saya melanggan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan?
    Tidak, tiada kontrak untuk VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan. Anda boleh memilih untuk menamatkan langganan redSOCIAL Ulangan Bulanan pada bila-bila masa. Namun begitu, yuran langganan tidak akan dipro-ratakan dan yuran langganan penuh sebulan akan dikenakan ke atas bil anda.
  12. Saya ialah pelanggan RP8. Bolehkah saya melanggan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan?
    Yes, boleh.
  13. Saya ialah pelanggan pelan Amazing28 ketika saya melanggan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan yang baharu pada 21 Oktober 2019. Namun begitu, saya memohon untuk menukar pelan Amazing28 saya ke pelan Amazing38 pada 28 September 2019. Adakah langganan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan saya akan diteruskan?
    Ya. Langganan akan diteruskan sehingga anda memohon untuk menamatkannya.
  14. Bagaimanakah pelanggan boleh menyemak baki data redSOCIAL Ulangan Bulanan mereka?
    Pelanggan boleh menyemak penggunaan data mereka melalui 1App atau dengan mendail *123#.
  15. Saya telah menggunakan kuota 10GB redSOCIAL Ulangan Bulanan. Bolehkah saya melanggan redSOCIAL lagi?
    Tidak. Hanya satu (1) langganan aktif yang dibenarkan setiap bulan. Namun begitu, anda boleh membeli redSOCIAL 1-time add-on. Untuk setiap pembelian yang berjaya, RM10 akan dicaj dalam bil anda.
  16. Bilakah saya boleh menggunakan 10GB kuota data VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan?
    Anda boleh menggunakan 10GB kuota data VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan pada bila-bila masa.
  17. Apakah kelajuan data untuk strim redSOCIAL?
    Kelajuan 10GB kuota data untuk strim redSOCIAL Ulangan Bulanan ialah 4G LTE. Anda memerlukan alat peranti serasi 4G LTE untuk menikmati kelajuan 4G LTE.
  18. Bagaimana kuota saya akan digunakan apabila saya melanggan redSOCIAL?
    Anda akan diberi kuota data 10GB berasingan dan kuota pelan anda tidak akan digunakan apabila anda mengakses Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat pada kelajuan tinggi.
  19. Bagaimana kuota saya akan digunakan apabila saya melanggan redSOCIAL ?
    Anda akan diberi kuota data 10GB berasingan dan kuota pelan anda tidak akan digunakan apabila anda mengakses Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat pada kelajuan tinggi.
  20. Bagaimana jika saya mengakses pautan di Facebook?
    Jika kandungan berada dalam Facebook, kuota redSOCIAL anda akan digunakan.

    Jika pautan kandungan berada di luar Facebook:
    Dengan baki kuota Internet: kuota Pelan Internet anda akan digunakan.
    Tanpa baki kuota Internet: penggunaan anda akan berkurang kelajuan 64kbps atau akan dikenakan kadar Bayar-Per-Penggunaan pada RM0.10 / MB.
  21. Bagaimana jika saya mengakses pautan di Instagram?
    Jika kandungan berada dalam Instagram, kuota redSOCIAL anda akan digunakan.

    Jika pautan kandungan berada di luar Instagram:
    Dengan baki kuota Internet: kuota Pelan Internet anda akan digunakan.
    Tanpa baki kuota Internet: penggunaan anda akan berkurang kelajuan 64kbps atau akan dikenakan kadar Bayar-Per-Penggunaan pada RM0.10 / MB.
  22. Bagaimana jika saya mengakses pautan di WhatsApp?
    Jika kandungan berada dalam WhatsApp, kuota redSOCIAL anda akan digunakan.

    Jika pautan kandungan berada di luar WhatsApp:
    Dengan baki kuota Internet: kuota Pelan Internet anda akan digunakan.
    Tanpa baki kuota Internet: penggunaan anda akan berkurang kelajuan 64kbps atau akan dikenakan kadar Bayar-Per-Penggunaan pada RM0.10 / MB.
  23. Bagaimana jika saya mengakses pautan di WeChat?
    Jika kandungan berada dalam WeChat, kuota redSOCIAL anda akan digunakan.

    Jika pautan kandungan berada di luar WeChat:
    Dengan baki kuota Internet: kuota Pelan Internet anda akan digunakan.
    Tanpa baki kuota Internet: penggunaan anda akan berkurang kelajuan 64kbps atau akan dikenakan kadar Bayar-Per-Penggunaan pada RM0.10 / MB.
  1. Perkhidmatan Tambahan (VAS) redSOCIAL Ulangan Bulanan baharu sah untuk dilanggan bermula 2 Oktober2019.
  2. VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan boleh dilanggan oleh semua pelanggan baharu dan sedia ada tidak termasuk pelan M2M, FMS, MyFon, SME & Deskphone.
  3. Pelanggan boleh melanggan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan ketika mendaftarkan talian, melalui USSD *123#, 1App, dengan menghantar <ON redSOCIAL> ke 23388 atau dengan menghubungi Khidmat Pelanggan.
  4. VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan baharu menawarkan 10GB data berkelajuan tinggi untuk strim di Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat setiap hari sehingga akhir bulan atau sehingga data telah habis digunakan.
  5. VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan ialah VAS berasaskan langganan dan akan diperbaharui secara automatik pada 1 haribulan setiap bulan kecuali jika redSOCIAL Bulanan telah ditamatkan.
  6. Yuran langganan redSOCIAL tidak akan dipro-ratakan. Pelanggan akan dicaj RM10 dalam bil selepas langganan telah berjaya.
  7. Apabila langanan VAS redSOCIAL Ulangan bulanan padamasa yang sama redSOCIAL Tambahan 1-kali masih aktif, Kuota data untuk redSOCIAL Tambahan 1-kali akan terbatal. Pelanggan dinasihatkan untuk melanggan apabila kuota data redSOCIAL Tambahan 1-kali telah diguankaan sepenuhnya.
  8. Jika pelanggan menambah langganan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan pada bila-bila masa dalam bulan tersebut, semua penggunaan sebelumnya akan dicaj pada kadar normal dan tidak akan dikira di bawah kuota data 10GB VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan. Hanya penggunaan selepas langganan telah berjaya akan dikira di bawah kuota data 10GB VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan.
  9. Pelangan boleh melanggan VAS redSOCIAL Ulangan bulanan pada bila bila masa. Apabila pelanggan mengunakan sepenuhnya 10GB kuota, pelangan boleh membeli VAS redSOCIAL Tambahan 1-kali.
  10. Kuota 10GB untuk VAS redSOCIAL akan tamat tempoh pada setiap akhir bulan. Sebarang Data yang tidak digunakan tidak akan dibawa ke bulan hadapan.
  11. 10GB data 4G LTE hanya boleh digunakan untuk strim di Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat . Penggunaan data yang lain-lain akan ditolak daripada data berkelajuan tinggi yang sudah ditetapkan dalam pelan atau dicaj Pay-Per-Use.
  12. Apabila strim di Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat , kuota data 10GB redSOCIAL akan digunakan dahulu.
  13. Apabila kuota redSOCIAL telah digunakan sepenuhnya 100%, penggunaan Internet yang seterusnya akan ditolak daripada data bundle berkelajuan tinggi, kuota Data Top Up sedia ada atau dicaj pada kadar Pay-Per-Use (PPU) iaitu RM0.10/MB. Pelanggan yang melanggan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan dibenarkan untuk membeli VAS redSOCIAL 1-time Add-on.
  14. redSOCIAL Ulangan Bulanan hanya boleh digunakan secara domestik di dalam Malaysia sahaja. Strim di Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat ketika berada di luar negara adalah tertakluk pada caj data perayauan. Pelanggan akan dicaj berdasarkan kadar data yang dikenakan oleh rakan operator perayauan redONE untuk penggunaan data ketika merayau dengan rakan perayauan luar negara redONE.
  15. Sesetengah rakan kongsi redSOCIAL mungkin hanya menawarkan Kandungan melalui aplikasi mudah alih dan tidak melalui pelayar web dan sesetengah kandungan mungkin dikecualikan oleh rakan video redSOCIAL kami.
  16. Untuk menggunakan redSOCIAL , anda mungkin perlu untuk mendaftar satu akaun peribadi di laman web atau aplikasi mudah alih rakan kongsi kami.
  17. Anda hanya boleh melanggan satu (1) VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan.
  18. Pelanggan dengan VAS redSOCIAL Ulangan Bulanan yang aktif boleh membeli VAS redSOCIAL 1-time Add-on. Kuota boleh digabungkan.
  19. Pelanggan boleh memohon untuk penamatan pada bila-bila masa. Kuota 10GB data 4G LTE redSOCIAL akan dibatalkan apabila penamatan telah berjaya. Pelanggan dinasihatkan untuk menamatkan langganan redSOCIAL sebelum bermula kitaran bil yang baru.
  20. Jika pelanggan menamatkan redSOCIAL , beliau akan dicaj yuran langganan penuh satu (1) bulan untuk bulan tersebut walaupun beliau menamatkan redSOCIAL pada bila-bila masa dalam bulan tersebut. Pelanggan dinasihatkan untuk menamatkan langganan redSOCIAL sebelum bermula kitaran bil yang baru.
  21. redSOCIAL tidak boleh ditukar milik, sama ada melalui undang-undang atau sebaliknya, kepada orang perseorangan, entiti atau kepada akaun redONE Postpaid yang lain.
  22. Sebarang data yang digunakan untuk internet atau untuk akses kandungan (seperti iklan dan bahan kajian web) selain daripada untuk strim Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat akan ditolak daripada kuota data pelan pelanggan dan bukan daripada kuota data redSOCIAL .
  23. redONE akan berusaha menggunakan sepenuhnya kuota data redSOCIAL apabila pelanggan sedang streaming/memuat naik Facebook, Instagram, WhatsApp & WeChat. Bagaimanapun, terdapat kemungkinan keadaan dimana kuota data redSOCIAL secara tidak sengaja digunakan apabila tiada streaming atau memuat naik kandungan redSOCIAL atau kuota dari pelan data pelanggan secara tidak sengaja digunakan untuk streaming dan bukan dari kuota redSOCIAL yang telah dibeli. Ini mungkin berlaku disebabkan beberapa faktor termasuklah isu teknikal seperti kegagalan konfigurasi atau whitelisting alamat IP yang salah oleh pihak ketiga atau disebabkan oleh rakan kongsi redSOCIAL yang mengubah atau mengemaskini alamat IP dan URL tanpa memberi notis awal kepada redONE untuk mengemaskini sistem. Pelanggan mesti bersedia diatas kemungkinan tersebut dan bersetuju bahawa kami tidak akan bertanggungjawab.
  24. Penggunaan laman web atau aplikasi mudah alih redSOCIAL kami tertakluk kepada terma dan syarat rakan kongsi media sosial dan dasar privasi dan digunakan atau disediakan sepenuhnya pada risiko anda sendiri.
Picture
​Like our facebook page now.
From our facebook page, you will be able to explore all the available options. Get the latest insight on the latest promotion on postpaid, internet data package, newest technologies and see how you can benefit from them.

Picture
FSM Network Sdn. Bhd.
Website: www.redtone.com.my
Email: info@redtone.com.my
Kuala Terengganu
1N, Jalan Air Jernih.
20300 Kuala Terengganu. Terengganu.
Tel: +6011 - 1062 4253 / +609 - 622 5680
WhatsApp: +6011-10667867
Facebook: ​red1network
Kemaman
​Lot 106, Jalan Sulaimani,
24000 Chukai, Kemaman, Terengganu.
Tel: +609-8534028
WhatsApp: +6011-10515981
Facebook: redonecentrekemaman
Follow Us:
Picture
 © 2020 FSM Network Sdn Bhd. All Right Reserved
  • Home
  • Postpaid
    • AMAZING PLAN
      • AMAZING 38
      • AMAZING 58
      • AMAZING 50U
      • AMAZING 68U
    • RED PLAN
    • DATA 28
    • SMART68x
    • FLEXI
    • addOns
      • redCall
      • redSMS
      • redVideo
      • redMusic
      • redSocial
    • KITA JAGA KITA PROGRAM
  • Prepaid
    • redONE
  • Smartphones
    • Free Nokia Phone
    • Free Samsung Phone
    • DESK PHONE
  • Services
    • Poslaju & Bayar Bil Utiliti
    • redCARD
    • Business Partners
      • BE OUR PARTNER
        • VIRTUAL PRENEUR SALES ADVISOR (RPSA)
        • Telcopreneur Sales Advisor
  • About Us
    • PROMOTIONAL TRUCK
    • LOCATE AN AGENT
    • ABOUT FSM
    • CONTACT US
  • Bahasa Malaysia
    • Pascabayar
      • Pelan Amazing
        • AMAZING 38C
        • AMAZING 58
      • DATA28
      • PELAN RED8
      • SMART68x
      • FLEXI
      • KITA JAGA KITA
      • addOns
        • redCall
        • redSMS
        • redVideo
        • redMusic
        • redSocial
        • RAKAN NIAGA
          • Program redone Preneur